Działania na rzecz równości płci Nhood Polska

Nhood Polska aktywnie działa na rynku nieruchomości komercyjnych. Firma kompleksowo zarządza 24 centrami i galeriami handlowymi oraz odpowiada za ich komercjalizację. Nhood Polska tworzy również projekty mixed-use wpisujące się w tkankę miejską i odpowiadające na potrzeby lokalnej społeczności. Obecnie firma pracuje nad dwoma wielofunkcyjnymi inwestycjami – Wilanów Park oraz Projekt Góraszka. Nhood Polska świadczy również usługi agencyjne rzecz 28 obiektów handlowych należących do spółki Auchan, a także obiektu Leroy Merlin w Wałbrzychu.

Realizując cele biznesowe, Nhood Polska kieruje się zasadami zrównoważonego rozwoju zawartymi w strategii potrójnego pozytywnego wpływu na społeczeństwo, środowisko oraz gospodarkę /People, Planet, Profit/. Wpisują się w nie działania na rzecz równości płci w biznesie.

Firma dokłada starań, by osoby zatrudnione w firmie miały szansę rozwoju zawodowego niezależnie od płci, wieku czy pochodzenia.

W naszym „Kodeksie postępowania w firmie” ważne miejsce zajmują zapisy, które wspierają różnorodność i surowo odnoszą się do wszelkich form dyskryminacji ze względu na płeć, wiek, religię, pochodzenie czy przekonania, zarówno w procesie rekrutacji, jak i na każdym etapie rozwoju zawodowego pracownika. Wszelkie naruszenia kodeksu osoba zatrudniona może zgłaszać do komisji etyki za pomocą dedykowanej platformy internetowej, która zapewnia anonimowość. W tym roku opracowaliśmy nowe wydanie kodeksu, które w najbliższych dniach zaprezentujemy pracownikom.

Polityka zarządzania zasobami ludzkimi w naszej firmie zakłada dążenie do równych proporcji w zatrudnianiu kobiet i mężczyzn. Na koniec 2021 roku kobiety stanowiły 73 proc. wszystkich pracowników firmy i zajmowały 65 proc. stanowisk menedżerskich związanych z obszarami zarządzania operacyjnego, zarządzania obiektami handlowymi, marketingiem i CSR oraz HR i księgowości. Firmą od kilku lat kieruje Ada Walentek, dyrektor generalna Nhood Polska. Pod koniec ubiegłego roku mężczyźni stanowią 27 proc. wszystkich zatrudnionych.

Troszczymy się o równouprawnienie płci poprzez stosowaną przez nas politykę zarządzania zasobami ludzkimi. Nasi pracownicy korzystają z bogatego programu rozwoju zawodowego oraz premii i benefitów. Comiesięczne dofinansowanie do żłobka lub przedszkola ułatwia rodzicom powrót do pracy.

Nhood Polska od wielu lat aktywnie włącza się w inicjatywy związane z promocją równouprawnienia płci w biznesie. Od 5 lat firma wspiera projekt Top Woman in Real Estate. Nhood uczestniczyw konkursie, a Agnieszka Gutowska, dyrektor marketingu, komunikacji i CSR zasiada w jury. Celem konkursu Top Woman in Real Estate jest wyróżnianie kobiet oraz firm wspierających kobiety, a także ich promocja oraz upowszechnianie dobrych praktyk i relacji biznesowych w branży nieruchomości i budownictwa, które zajmują ważne miejsce w strategii CSR firmy Nhood.

Nhood Polska bierze udział w również w międzynarodowych projektach, które zwracają uwagę opinii publicznej na konieczność działań na rzecz równouprawnienia płci w środowisku biznesowym, takich jak „Ring the Bell for Gender Equality” organizowane przez Global Compact Network Poland.

Od lipca 2020 roku Nhood Polska uczestniczy w programie Global Compact Network Poland pt. „Równe Szanse w Biznesie” na rzecz znoszenia ograniczeń równości płci, wyznaczającego cele korporacyjne w zakresie równej reprezentacji kobiet i przywództwa w biznesie.